Din webbyrå i Örebro
Vill du ha en webbplats som genererar fler besökare, nya leads och köp? Vi utvecklar eleganta hemsidor med fokus på SEO och SEM.
Letar du efter en erfaren webbyrå i Örebro, som kan utveckla hemsidor som ger dig mer trafik, leads och köp? Eller är du på jakt efter fakta om hemsidor i allmänhet? Det sistnämnda kan vi hjälpa dig med direkt i våra artiklar: Köpa hemsida, Google Ads och vår SEO-guide.
När det kommer till att hitta rätt webbyrå vet vi att det kan vara svårt och tidskrävande, framförallt om du inte har någon tidigare erfarenhet. Det finns ju så många som erbjuder liknande tjänster. Vad är optimalt, egentligen?
Är det en erfaren webbyrå du letar efter, har du kommit helt rätt. Vi har erfarna specialister inom Webbutveckling, SEO, SEM och Webbanalys. Vi utvecklar hemsidor med trafiken i fokus. Varför ska du annars lägga pengar på en ny webbplats, om ingen hittar den?
Hittills har inte en enda kund valt att avsluta sitt samarbete med oss, det tycker vi är ett ultimat kvitto på hög kundnöjdhet. Med oss kan du vara säker på att din webbplats får precis den kärlek som behövs för att du ska vara nöjd, och lite till.
Vår expertis:
Wordpress
Vi utvecklar snygga hemsidor i wordpress. Perfekt för tjänsteföretag som vill ha en webbplats som genererar leads.
Woocommerce
Vi utvecklar e-handelssidor i woocommerce. Detta är ultimat om du vill sälja dina produkter direkt online.
Konvertering
Vi analyserar din befintliga webbplats och tar fram rekommendationer på hur den kan få högre konverteringsgrad.
SEO
Vi genomför en SEO-analys och tar fram direkta onpage- & offpage-rekommendationer. Då får du bättre ranking i Google.
SEM
Vi är specialister på Google och Micosoft Ads. Vi hjälper dig med Sökannonsering, Display och Google Shopping.
Webbanalys
Vi kopplar din webbplats till Google Analytics och Google Tag Manager. Vi analyserar din data och tar fram nya utvecklingsmöjligheter.
Kostnadsfri rådgivning!
Med en digital, kravlös och kostnadsfri rådgivning med våra experter tar vi reda på vad din webbplats behöver. Vi går även igenom hur din digitala närvaro ser ut i dagsläget och hur du kan jobba framåt för att nå nya mål online.
Strategi
Varför ska du ha en hemsida om ingen hittar den?
De flesta som kommer till oss och vill ha en ny hemsida ställer frågor om design, plattform, funktionalitet och pris. När den stora frågan bör vara: Kan ni utveckla en hemsida till oss som generererar nya kunder? Svar: Utan problem!
Vi är en webbyrå med specialister inom SEO, SEM och Webbanalys. Det innebär att vi utvecklar hemsidor som får mycket trafik, genererar nya kunder och progressivt förbättras utifrån data!
Ett säkert val
Tydliga målsättningar
Med tydliga mål är det enklare att planera och följa upp de resultat vi genererar.
Personlig projektledare
Du får en egen projektledare som sköter all kontakt vid frågor och funderingar.
Rapporter & Uppföljning
Du får rapporter på hur allt går och digitala uppföljningsmöten för utveckling.
Google partner
Vi är certifierade av Google!
Med Growy får du en trygg och säker webbyrå som bygger hemsidor folk hittar. Vi är dessutom en certifierad Google Partner, vilket är ett kvitto på ständig levererans av goda och kvalitativa resultat till våra kunder.
Vi har inga bindningstider, fri support, enbart fasta konstnader och tar inte betalt förrän du som kund är helt nöjd med resultatet. Med denna formel har vi inte haft en enda missnöjd kund, hittills.
Hur funkar det?
Workshop
Vi lär först känna dig och ditt företag under en digital workshop tillsammans.
Strategi
Vi sätter en strategi för hur din nya hemsida ska generera kunder.
Utveckling
Vi utvecklar utifrån design, konvertering och bäst-i-klass tekniker inom SEO och SEM.
Rapportering
Du får dagliga rapporter på vad din nya hemsida genererar för resultat.
Vanliga frågor
Hur lång tid tar det?
Normalt sett brukar det ta cirka 1-2 månader att skapa en hemsida som genererar resultat.
Att designa sidan kan gå relativt snabbt, men att ta fram rätt texter, bilder och grafiska element tar tid. Sen är den stora frågan vem som gör vad. Vi utvecklar sidan och har även en avdelning som tar fram rätt texter (gör vi det går det relativt snabbt). Men i de flesta fall vill våra kunder skriva texten själva, vilket ofta brukar ta lång tid.
Vad är kostar en hemsida (Egentligen)?
När en person ställer den denna fråga till vår webbyrå i Lund får vi en direkt indikation på att personen blivit överraskad tidigare, med oväntade fakturor från andra webbyråer.
Dock så kan kostnaden för en webbplats variera rejält, från 0 kronor till 100 miljoner. Helt galet, men ack så sant. Många av de största marknadsföringshemsidorna du besöker varje dag har kostat 1 miljon eller mer. En webbyrå som ska designa en högpresterande webbplats som genererar leads behöver hundratals timmar att planera, bygga och designa.
Hos vår webbyrå i Lund behöver du dock inte oroa dig för priser som överstiger miljonen. Vi använder oss av wordpress och skapar hemsidor från eleganta design-teman som Divi och Elementor.
En hemsida behöver följande delar:
Design: För vår webbyrå tar det cirka 20 timmar i snitt att designa en ny hemsida för små och medelstora företag. Då får du suveräna funktioner inom leadsgenerering och designen är fullt optimerad för bättre ranking i Google och Bing. Här utgår vi dock från att du redan har bilder och grafiska element sedan tidigare. Normalt sett ligger denna kostnad mellan 15-25 000 kronor för i snitt 8 landningssidor. Behöver du fler sidor utöver dessa 8, kan du räkna med en kostnad på cirka 1000 kronor per sida.
Content: Även om hemsidan har en störtskön design är det text och bild som får besökaren att konvertera. Många av våra kunder väljer att skriva texterna själva för att spara in en hacka, men vi ser hur de arbetar och sliter med något som tar lång tid och i slutändan inte blir perfekt. Därför har vi skapat en content-avdelning på vår webbyrå i Lund som hjälper kunderna med text och bild. I snitt ligger kostnaden för text på 3 kr per ord, plus en research kostnad på 1500 – 3000kr. Vill du även ha helt egna bilder på företaget i olika miljöer kan du räkna med cirka 500 kr per framtagen bild.
Grafisk Profil (Logotyp, färg och font): För de flesta av våra kunder i Lund finns redan en framtagen grafisk profil som vi utgår ifrån när vår webbyrå designar hemsidan. Men i vissa fall behövs även denna uppdateras. På det stora hela kan du med ett mindre eller medelstort företag räkna med en extra tilläggskostnad på cirka 10 000-20 000 kronor för att ta fram en ny logo, färg och font, utifrån dina värderingar och behov. Vi har flera samarbetspartners i Göteborg som kan hjälpa dig med detta.
Grafiska element: Personliga och skräddarsydda element och ikoner får din hemsida att stå ut från mängden. Det kan exempelvis vara en bild som beskriver just dina kunders resa när de köper något från dig, eller enkla animationer som får dina hemsida att kännas proffsig. Vi har duktiga samarbetspartners i Lund även här. Kostnad för detta varierar enormt beroende på vilka grafiska element, men räkna med en kostnad på cirka 3000 kronor per element.
På det stora hela varierar det som sagt enormt från webbyrå till webbyrå. Vår webbyrå i Lund är proffs på att skapa hemsidor och texter som får mycket trafik. Sen har vi samarbeten med enormt duktiga grafiska designers som hjälper oss med element, bilder, fonter, färger och logotyper.
Har du fler funderingar på vad du ska tänka på när du ska köpa ny hemsida? ← Klicka!
Webbyrå eller Designbyrå?
Varför bygger vår webbyrå i Örebro bättre hemsidor än en traditionell designbyrå? Vi har djup kunskap i hur man utvecklar webbplatser som personer hittar, en traditionell designbyrå gör inte det.
En traditionell designbyrå lägger oftast enbart fokus på själva designen. De tycker att hemsidan ska vara “Snygg”, “Clean” och “Elegant” – vilket är en självklarhet. Men de missar ofta de ack så viktiga faktorerna som SEO, Snabbhet, Google Pagespeed, konvertering och UX-design.
Med en renodlad webbyrå som Growy i Örebro får du en hemsida som är fullt fokuserad på webben och vad som funkar på webben. En vanlig designbyrå använder oftast traditionella marknadsföringstekniker som inte funkar online.
Kan jag rebranda samtidigt?
Vi på Growy anser att webbdesign och ett förändrat varumärke går hand i hand. Ta vara på denna möjlighet och utgå från hur dina kunder ser ditt varumärke. Vår webbyrå hjälper dig att förstå dina besökare på hemsidan och hur de konverterar. Detta överlappar med dina företagsstrategier, som ofta ligger till grund för din varumärkesförändring.
Kolla på ditt nuvarande varumärke, omvärdera din logo och färgsättning och hur du kommunicerar ut mot kunder. Vi hjälper gärna till, med en hemsida som stöttar det du i framtiden vill förmedla.
Vad behöver ni från mig?
Vi vet, en ny hemsida är inte det enda du jobbar med. Uppföljning av projektkrav, engagemang och content-utveckling bestämmer hur mycket tid du måste lägga för att ro en ny hemsida i hamn.
Normalt sett behöver vi cirka 1-3 timmar av dig i snitt per vecka under en 1-2 månadersperiod. Då är det främst godkännande på projektdelar, utskick av bildbank, PDF:er, produkter, kategorier och din branschexpertis som tar tid.
Ytteliggare tid kommer behövas om:
– Du tänker skriva allt innehåll själv.
– Du behöver mycket input från vår webbyrå.
Kommer jag förlora min ranking?
Enkelt skrivet, NEJ. Våra experter inom SEO och Webbutveckling samexisterar genom att bevara nuvarande ranking eller förbättra den.
Många webbyråer sätter låga förväntningar på trafiken till hemsidan efter lansering. Detta är ofta ett resultat av slarv och förändring av saker som redan fungerar. Vissa webbyråer säger att trafiken kommer minska efter lansering. Det tycker inte vi är sant – snarare tvärtom.
När vi ska designa om en hemsida inkluderas följande:
- Vi bevarar den sökordsrelevans som finns på de bästa organiska sidorna.
- Vi har en dokumenterad strategi för URL-struktur och omdirigeringar.
- Vi bygger hemsidan på en gedigen teknisk grund.
- Det som inte fungerar förändrar vi, det som fungerar behåller vi.
Vad är SEO?
Sökmotoroptimering eller Search Engine Optimisation, förkortat SEO, är ett samlingsnamn för olika tekniker och metoder som förbättrar en kostnadsfri position eller rangordning i google och andra sökmotorer. Sökmotorerna använder sig av algoritmer eller automatiska sökrobotar som tar hänsyn till flera olika parametrar på en webbplats när de vill hitta ett kvalitativt och relevant svar när någon söker. Sökmotoroptimering utgår från att hantera och underhålla dessa hundratals parametrar på webbplatsen.
Samtidigt jobbar google och andra sökmotorer ständigt med att förbättra och uppdatera sina söktjänster. Det innebär att de ändrar och bearbetar dessa robotar, algoritmer och parametrar som påverkar rangordningen och positionerna för er webbplats.
Sökmotoroptimering är därför ett kontinuerligt och långsiktigt arbete där små progressiva förbättringar ständigt behöver göras för att kunna vara med och konkurrera högt upp i sökmotorerna.
Du kan även använda lokal SEO i Örebro. Då läggs ett stort fokus på bl.a. Google My Business, kartläsaren och lokala landningssidor.
Vad är onpage seo?
Onpage SEO handlar om vad som händer inne på den egna hemsidan. Det innebär att vår webbyrå skapar relevant URL-struktur, bilder, texter, rubriker och rätt HTML-format.
Trixet med onpage-seo är att lyckas göra webbplatsen optimerad och användarvänlig för både sökaren och sökmotorerna. För företag som vill ha SEO och nå ut till lokala kunder behöver exempelvis landningssidor som fokuserar på Örebro.
Ett bra onpage-arbete hjälper sökmotorerna att förstå vad som finns på sidan och om användarna uppfattar innehållet som relevant och trovärdigt.
Rubriker och titlar
Vi strukturerar varje landningssida med rätt rubriker och titlar. Detta innebär att vi fördelar texten i H1-, H2- och H3-rubriker samt namnger titeln på sidan.
Metarubrik & metabeskrivning
Här berättar vi för sökmotorerna hur vi vill att sidan ska illustreras i sökresultatet (SERP). Det finns många knep som ökar sannolikheten till en bättre ranking.
Alt-texter och bildkomprimering
Det är viktigt att sidorna går att tillämpa för alla olika typer av sökningar. Vår webbyrå i Örebro skapar texter för varje bild och optimerar dessa så att webbplatsen ska blir snabbare.
404 Status
Vår webbyrå felsöker webbplatsen för att se så det inte finns några landningssidor som inte existerar. På sidor som inte finns sätter vi en 301 redirect till rätt sida.
Interna Länkar
Interna länkar är grunden till en bra användarvänlighet och dessa hjälper även google att genomsöka sidan på rätt vis. Vår webbyrå använder länkstrategier som ger resultat.
Utgående Länkar
Det finns tonvis av information på internet och därför är det viktigt att länka från sin webbplats till en annan på rätt sätt för att vara trovärdig och relevant.
301 Redirect
När en sida uppdateras eller skapas måste en uppdateringskod implementeras på webbplatsen för att ta sökmotorerna och användarna till rätt sida.
Sökordsdensitet
För att ge sökmotorerna rätt intentioner, så att landningssidan inte uppfattas som spam och blir bestraffad använder vi väl beprövade verktyg för att mäta densiteten.
Behövs kontinuerlig SEO?
Sökmotoroptimering är en oänderlig process som hela tiden går ut på att optimera webbplatsen för att få fler besökare. De flesta gör en engångsoptimering och förväntar sig att landa på första sidan, men det fungerar inte på sikt.
Sidan ska ständigt uppdateras med nya nyckelord, synonymer och fraser som personer söker efter. Detta bidrar till en relevant, trovärdig och fräsch webbplats.
Vi arbetar på ett strukturerat sätt och letar efter nyckelord lokalt i Örebro, men även i resten av Sverige som har bra sökvolymer och CTR (Click through rate). Med hjälp av våra analysverktyg kan vi hela tiden hålla sidan uppdaterad och relevant. Det bidrar till nya SEO-optimerade landningssidor som visas högt i sökresultatet.
Är SEO effektivt?
Folk i Sverige gör över 50 miljoner sökningar på google varje dag. Det är personer som letar efter lösningar som företag erbjuder.
Trenden visar tydligt att antalet individer som söker online ökar och digitaliseringen tar hela tiden ett större grepp om vårt samhälle.
Sökmotoroptimering är därför en viktig aktivitet som ökar sannolikheten för att personer i Örebro och Sverige hittar ert företag när de söker efter era tjänster och produkter.
Med sökmotoroptimering får ni en webbplats som är anpassad för sökmotorerna. Detta ger er gratis kundtrafik som inbringar nya leads, förfrågningar och kunder.
Fler bra landningssidor med kvalitativt innehåll skapar högre ranking på värdefulla nyckelord.
Vi ger dig en skräddarsydd SEO-strategi utifrån din marknad i Örebro, nationellt eller internationellt som ger ditt varumärke den trafik som behövs för att växa.
Vad kostar SEO?
Vad SEO kostar är en ständigt återkommande fråga. Ärligt talat så kan SEO-optimering kosta allt mellan 1000 kronor i månaden till 2 miljoner, beroende på hur komplicerat SEO-arbetet är och hur många landningssidor som behöver optimeras.
Om du väljer att använda en kompetent och professionell SEO-byrå ka du räkna med en månadskostnad på minst 3000 kronor.
Vi på Growy kommer antingen ut till ert kontor i Örebro eller tar ett möte digitalt för att ta reda på just ert behov.
Vad är SEM?
Sökmotormarknadsföring eller search engine marketing, förkortat SEM, handlar om att synas i sökresultatet när någon söker efter varor och tjänster. Sökmotorerna Google och Bing är digitala marknadsföringskanaler där ett företag kan annonsera via Google Ads (tidigare Google Adwords) och Microsoft Ads (tidigare Bing Ads). När ett företag annonserar i dessa sökmotorer betalar de enbart för de som klickar på annonsen, så kallat, betala per klick eller pay per click (PPC). För att skapa en bra och tydlig annons behövs relevanta sökord med attraktiva annonstexter som resulterar i fler besökare. Sökmotorannonsering är därför en kontinuerlig process som handlar om att analysera sökord, styra annonser, utveckla och optimera annonserna samt hantera budgivning för att få högsta möjliga resultat till lägsta möjliga kostnad.
Varför är SEM viktigt och vilka effekter får det?
Google är världens största sökmotor och nästan alla som söker efter varor och tjänster i Sverige använder denna marknadskanal. Samtidigt växer Microsoft och blir ständigt större på denna marknad med sin sökmotor Bing. Effekterna av att annonsera i dessa sökmotorer är att företagets webbplats snabbt får fler relevanta besökare som genererar fler leads, starkare varumärke, nya kunder samt ökad försäljning och tillväxt. Det är även viktigt att kombinera sökmotormarknadsföring med sökmotoroptimering (SEO) som ni kan läsa mer om här och konverteringsoptimering (CRO) som ni kan läsa mer om här. Då får företaget kostnadseffektiva annonser till följd av en kvalitativ och mer användarvänlig webbplats.
Varför ska Growy gör er SEM?
Growy har lång erfarenhet och arbetat med sökmotormarknadsföring i flera år. Vi har hanterat budgetar för flera miljontals kronor som genererat enorma vinster och utvecklingsmöjligheter till företag. Vi använder effektiva metoder och skapar annonser av hög kvalité med stor genomslagskraft. Ni får en personlig projektledare som ger er kontinuerliga rapporter på vad era annonser genererar på daglig basis och vilka uppdateringar vi har gjort för att de ska utvecklas och bli bättre. Growy är en digital partner ni kan räkna med, en partner som levererar och visar vad ni investerat i, en partner som tror på långsiktighet och gynnsamma win-win-relationer.
Vad innebär Google Ads & Microsoft Ads?
Google Ads (Google adwords) och Microsoft Ads (Bing ads) handlar om att dyka upp när någon söker efter de produkter och tjänster som ett företag erbjuder.
Vad är sökannonsering?
Sökannonsering hänvisas främst till Google Ads (Google Adwords) och Microsoft Ads (Bing Ads). Det handlar om att dyka upp i sökmotorerna när någon söker efter de produkter och tjänster som ett företag erbjuder. Sökannonserna visas ofta högst upp i sökresultatet (SERP) och annonsören betalar enbart när en sökare trycker på annonsen, så kallat pay per click. Med hjälp av sökannonsering får annonsören tillgång till potentiella kunder som är intresserade av det företaget erbjuder. Hela konceptet bygger på auktioner där annonsören sätter ett pris på ett sökord som är relevant för det företaget erbjuder. För att lyckas på ett bra vis är det viktigt att sökannonsen är relevant för det sökaren letar efter och att priset annonsören lägger är konkurrenskraftigt. För att förenkla: Om vi säger att Ebba lägger ett bud på 4 kronor per klick på sökordet “kläder” och har ett kvalitetsresultat (relevans) på 7/10, då landar hon på en total annonsrankning på 7 multiplicerat med 4 vilket är 28 poäng. Om sedan Rebecka lägger 5 kronor per klick på samma sökord, men bara har ett kvalitetsresultat på 4/10 så landar hennes annonsrankning på 20 poäng. Detta innebär att Ebba hamnar på en bättre position i sökresultatet.
Viktiga faktorer: Göra en gedigen sökordsanalys. Skapa attraktiva och säljande annonser som kunder trycker på. Bygga relevanta annonser. Kontinuerlig budgivning. Strategisk budgivning. Konkurrensanalyser. Datadrivna beslut. Samla in data.
Vad är visningsannonser?
Visningsannonsering handlar om att dyka upp på en webbplats som en potentiell kund besöker. Det går att likna vid en digital affisch som påminner om annonser som finns i tidningen och på tv. Dessa digitala annonser finns nästan överallt på internet i form av videor, texter och reklambanners. Normalt sett använder sig företag av så kallade annonsnätverk som samarbetar med hundratals webbplatser där det finns utrymme för visningsannonser eller digital reklam. Med visningsannonser kan företag vara väldigt specifika och rikta in sina annonser på webbplatser som är relevanta för det företaget erbjuder samt vilken typ av målgrupp som ska kunna se annonsen.
Viktiga faktorer: Välja ut rätt budskap på annonserna. Specificera målgrupper. Välja ut rätt webbplatser som annonserna ska synas på. Strukturera visningskampanjer. Annonsformat. Matcha innehåll mot målgrupper. Mäta data. Datadrivna beslut.
Vad är Remarketing?
Har ni någon gång ställt er frågan, varför dyker dessa skorna upp igen på facebook? Antagligen för att ni har blivit utsatta för remarketing. Remarketing handlar främst om att få en besökare som varit inne på ett företags webbplats att återkomma, genom att skicka ut visningsannonser för att påminna. Med hjälp av cookies-spårning och specifik kodning kan annonserna följa besökaren från webbplats till webbplats. Då kan företaget exempelvis fylla annonsen med relevant innehåll och ett erbjudande för att besökaren ska avsluta köpet. Detta är perfekt för företag som har långa köpprocesser och vill påminna sina tidigare besökare att återkomma och slutgöra köpet.
Viktiga faktorer: Välja ut rätt budskap. Sätta upp remarketingkoder. Koppling mot webbanalysverktyg. Definiera målgruppen. Anpassa visningsannonser. Bygga incitament för återkommande besök.
Kontaktinformation
Telefon: 010-204 20 22
Mejl: hello@growy.se
Firmainformation
Go Growy AB
Org. nr: 559258-9898
Integritetspolicy
Adressinformation
317 65, Göteborg
Ostindiefararen 17
254 33, Helsingborg
Drottninggatan 143b
Kunskapsbank
Så ska du annonsera med Google Ads (f.d. Adwords)
Vill du lära dig grunderna inom Google Ads (f.d. Adwords) och få bäst-i-klass tips på hur du tar ditt företag till nya nivåer genom att annonsera på Google? När du läst denna guide kommer du ha en mycket god förståelse i vad Google Ads innebär, varför det är viktigt...
Sökmotoroptimering (SEO) – Den ultimata guiden!
Vill du lära dig grunderna inom SEO [Sökmotoroptimering] eller få best practice tips på hur du tar en hemsida till toppen av sökresultatet under 2022? Här guidar vi dig igenom allt du behöver veta om SEO, hur SEO fungerar samt varför det är ett måste för alla bolag...
Vad är interna länkar?
I denna artikel tar vi upp vad interna länkar är och vilken påverkan dessa länkar har på din SEO. Du får även reda på vad en ankartext är och hur du kan använda interna länkar för att förbättra din ranking i sökresultatet på Google. Vad är interna länkar? Interna...
Vad betyder KPI?
KPI är en förkortning som används i två helt olika sammanhang. I denna artikel tar vi upp vad KPI betyder i båda sammanhangen, men ger en djupare förklaring till vad KPI är inom marknadsföring i allmänhet och SEO, Google Ads och Webbutveckling i synnerhet.Notering:...