SEM – Sökmarknadsföring
Vill du få fler kunder med hjälp av Google Ads? Vi är specialister på sökannonsering, shopping och display.
Letar du efter en SEM-byrå som kan hjälpa dig att annonsera i Google och Bing? Eller är du på jakt efter konkret information om Google annonsering? Det sistnämnda kan du få hjälp med direkt, i vår djupa guide om Google Ads.
När det kommer till att hitta rätt SEM-byrå vet vi att det är svårt och tidskrävande, framförallt om du inte har någon tidigare erfarenhet – Det finns ju så många byråer som erbjuder liknande tjänster och priserna skiljer sig rejält. Vad är optimalt, egentligen?
Growy är en SEM-byrå som sätter ditt behov först. Det innebär att vi skippat bindningstider och höga månadskostnader för att du ska känna dig trygg från start. När du är nöjd med resultatet vet vi att du stannar i vilket fall.
Hittills har inte en enda kund valt att avsluta sitt samarbete med oss, det tycker vi är ett ultimat kvitto på hög kundnöjdhet. Med oss kan du vara säker på att din webbplats får precis den annonsering som behövs för att nå nya kunder.
Vår SEM-expertis
Sökannonsering
Med sökannonsering dyker du upp med en textannons i Google & Bing när någon söker efter dina tjänster/produkter.
Shopping
Med shopping-annonser dyker du upp med en köpbaserad produktannons i Google när någon söker efter dina produkter.
Display
Med Display-annonser dyker du upp med en visuellt engagerande annons på ett stort antal webbplatser inom Googles displaynätverk.
Kostnadsfri rådgivning!
I en digital, kravlös och kostnadsfri rådgivning med våra experter tar vi reda på vilken lösning din webbplats behöver. Vi går även igenom hur din digitala närvaro ser ut i dagsläget och hur du kan jobba framåt för att förbättra din sökoptimering.
Google partner
Vi är en certifierad Google partner-byrå
Growy är Google-partner. Det innebär bland annat att vi uppnår viktiga kriterier som annonskvalitet, annonsbudget och höga annonsresultat inom Google Ads. Du får med andra ord en erkänd och trygg samarbetspartner.
Vi vill att alla våra kunder ska känna sig inluderade, prioriterade och trygga. Därför är vi nogranna med tydlig rapportering och uppföljning och har slopat bindningstider.
Ett säkert val
Tydliga målsättningar
Med tydliga mål är det enklare att planera och följa upp de resultat vi genererar.
Personlig projektledare
Du får en egen projektledare som sköter all kontakt vid frågor och funderingar.
Rapporter & Uppföljning
Du får rapporter på hur allt går och digitala uppföljningsmöten för utveckling.
Synergier
Vi är specialister på SEM, SEO och webbutveckling
För att lyckas med sökmarknadsföring (SEM) behövs stabila grundförutsättningar, annars blir resultaten sämre. Det betyder att webbplatsen behöver vara användarvänlig, konverteringsfokuserad och SEO-anpassad.
Vi kombinerar SEM med webbutveckling, webbanalys och sökoptimering för att få ett bra resultat och kunna uppnå stabil progressiv utveckling.
Vår SEM-process
Strategi
Vi tar först reda på vilken publik, budget och kanal du ska satsa på.
Uppsättning
Sedan bygger vi upp dina annonskonton enligt best-practice-tekniker.
Optimering
Vi optimerar ditt konto och justerar budgivningen varje vecka.
Rapportering
Du får dagliga rapporter på vad din sökmarknadsföring genererar.
Vanliga frågor
Vad är SEM?
SEM är en förkortning av engelskans ”Search Engine Marketing” (Sökmotormarknadsföring). SEM innefattar främst Google Ads (Google- sökannonsering, shopping & display) & Microsoft Ads (Microsoft- sökannonsering & display). Med SEM marknadsför du dig i sökmotorerna, det innebär att när någon söker på dina produkter/tjänster så dyker du upp. Du kan läsa mer om SEM i vår guide om Google Ads Annonsering.
Är SEM effektivt?
SEM (Sökmarknadsföring) är en av de mest effektiva kanalerna inom marknadsföring. Anledningen är att personerna som ofta hittar dina annonser redan har bestämt sig och är närmre ett köpbeslut. Samtidigt är Google den största sökmotorn i Sverige och används av över 93% av befolkningen.
Varför ska jag använda en SEM-byrå?
Med en SEM-byrå får du tillgång till specialister inom Google Ads och Micosoft Ads. Då slipper du lägga tid och pengar på utbildning och erfarenhet. Med SEM-specialister får du utstuderade Best-Practice-tekniker.
Varför ska jag välja Growy?
Vill du känna dig trygg och prioriterad är Growy rätt SEM-byrå för dig. Hos oss slipper du långa bidningstider och höga månadskostnader. Vi består av erfarna SEM-specialister som hittills inte tappat en enda kund. Det är ett kvitto på ultimat kundnöjdhet.
Vad kostar SEM?
Att anlita en SEM-byrå varierar i pris. Det kan handla om allt mellan 1000 kronor i månaden upp till flera miljoner, beroende på omfattning. Vissa byråer tar även en direkt marginal på den avkastning som genereras. Utöver den fasta kostnaden till en byrå får du även lägga till en kostnad som går direkt till sökmotorerna (Betalning per klick, eller per visning).
Hur snabbt ser jag resultat?
Med SEM (i motsats till SEO) kan du få resultat direkt. Med rätt strategi och budget kan du få bra placeringar i det betalda sökresultatet i Google & Bing direkt.
Kontaktinformation
Telefon: 010-204 20 22
Mejl: hello@growy.se
Firmainformation
Go Growy AB
Org. nr: 559258-9898
Integritetspolicy
Adressinformation
317 65, Göteborg
Ostindiefararen 17
254 33, Helsingborg
Drottninggatan 143b
Kunskapsbank
Så ska du annonsera med Google Ads (f.d. Adwords)
Vill du lära dig grunderna inom Google Ads (f.d. Adwords) och få bäst-i-klass tips på hur du tar ditt företag till nya nivåer genom att annonsera på Google? När du läst denna guide kommer du ha en mycket god förståelse i vad Google Ads innebär, varför det är viktigt...
Sökmotoroptimering (SEO) – Den ultimata guiden!
Vill du lära dig grunderna inom SEO [Sökmotoroptimering] eller få best practice tips på hur du tar en hemsida till toppen av sökresultatet under 2022? Här guidar vi dig igenom allt du behöver veta om SEO, hur SEO fungerar samt varför det är ett måste för alla bolag...
Vad är interna länkar?
I denna artikel tar vi upp vad interna länkar är och vilken påverkan dessa länkar har på din SEO. Du får även reda på vad en ankartext är och hur du kan använda interna länkar för att förbättra din ranking i sökresultatet på Google. Vad är interna länkar? Interna...
Vad betyder KPI?
KPI är en förkortning som används i två helt olika sammanhang. I denna artikel tar vi upp vad KPI betyder i båda sammanhangen, men ger en djupare förklaring till vad KPI är inom marknadsföring i allmänhet och SEO, Google Ads och Webbutveckling i synnerhet.Notering:...