Webbutveckling
Vill du ha en hemsida i WordPress eller Woocommerce? Vi skapar eleganta hemsidor med fokus på SEO och SEM.
Letar du efter en webbyrå som kan hjälpa dig att utveckla en ny hemsida i wordpress, eller e-handel i woocommerce? Eller är du på jakt efter information om olika plattformar i allmänhet? Det sistnämnda kan du får hjälp med direkt, i vår artikel om hemsidor.
När det kommer till att hitta rätt webbyrå vet vi att det är svårt och tidskrävande, framförallt om du inte har någon tidigare erfarenhet – Det finns ju så många som erbjuder liknande tjänster och priserna skiljer sig rejält. Vad är optimalt, egentligen?
Growy är en webbyrå som bygger snygga hemsidor men fokuserar på SEO och SEM. Detta innebär att du får en hemsida som personer hittar när de söker på dina produkter/tjänster. Det blir en stark grund, för mer trafik och nya kunder!
Hittills har inte en enda kund valt att avsluta sitt samarbete med oss, det tycker vi är ett ultimat kvitto på hög kundnöjdhet. Med oss kan du vara säker på att din webbplats får precis den kärlek som behövs för att du ska vara nöjd, och lite till.
Vår expertis:
Wordpress
Vi utvecklar snygga hemsidor i wordpress. Perfekt för tjänsteföretag som vill ha en webbplats som genererar leads.
Woocommerce
Vi utvecklar e-handelssidor i woocommerce. Detta är ultimat om du vill sälja dina produkter direkt online.
Konvertering
Vi analyserar din befintliga webbplats och tar fram rekommendationer på hur den kan få högre konverteringsgrad.
Kostnadsfri rådgivning!
Med en digital, kravlös och kostnadsfri rådgivning med våra experter tar vi reda på vad din webbplats behöver. Vi går även igenom hur din digitala närvaro ser ut i dagsläget och hur du kan jobba framåt för att nå nya mål online.
Strategi
Varför ska du ha en hemsida om ingen hittar den?
De flesta som kommer till oss och vill ha en ny hemsida ställer frågor om design, plattform, funktionalitet och pris. När den stora frågan bör vara: Kan ni utveckla en hemsida till oss som generererar nya kunder? Svar: Utan problem!
Vi är en webbyrå med specialister inom SEO, SEM och Webbanalys. Det innebär att vi utvecklar hemsidor som får mycket trafik, genererar nya kunder och progressivt förbättras utifrån data!
Ett säkert val
Tydliga målsättningar
Med tydliga mål är det enklare att planera och följa upp de resultat vi genererar.
Personlig projektledare
Du får en egen projektledare som sköter all kontakt vid frågor och funderingar.
Rapporter & Uppföljning
Du får rapporter på hur allt går och digitala uppföljningsmöten för utveckling.
Google partner
Vi är certifierade av Google!
Med Growy får du en trygg och säker webbyrå som bygger hemsidor folk hittar. Vi är dessutom en certifierad Google Partner, vilket är ett kvitto på ständig levererans av goda och kvalitativa resultat till våra kunder.
Vi har inga bindningstider, fri support, enbart fasta konstnader och tar inte betalt förrän du som kund är helt nöjd med resultatet. Med denna formel har vi inte haft en enda missnöjd kund, hittills.
Hur funkar det?
Workshop
Vi lär först känna dig och ditt företag under en digital workshop tillsammans.
Strategi
Vi sätter en strategi för hur din nya hemsida ska generera kunder.
Utveckling
Vi utvecklar utifrån design, konvertering och bäst-i-klass tekniker inom SEO och SEM.
Rapportering
Du får dagliga rapporter på vad din nya hemsida genererar för resultat.
Vanliga frågor
Hur lång tid tar det?
Normalt sett brukar det ta cirka 1-2 månader att skapa en hemsida som genererar resultat.
Att designa sidan kan gå relativt snabbt, men att ta fram rätt texter, bilder och grafiska element tar tid. Sen är den stora frågan vem som gör vad. Vi utvecklar sidan och har även en avdelning som tar fram rätt texter (gör vi det går det relativt snabbt). Men i de flesta fall vill våra kunder skriva texten själva, vilket ofta brukar ta lång tid.
Vad behöver ni från mig?
Vi vet, en ny hemsida är inte det enda du jobbar med. Uppföljning av projektkrav, engagemang och content-utveckling bestämmer hur mycket tid du måste lägga för att ro en ny hemsida i hamn.
Normalt sett behöver vi cirka 1-3 timmar av dig i snitt per vecka under en 1-2 månadersperiod. Då är det främst godkännande på projektdelar, utskick av bildbank, PDF:er, produkter, kategorier och din branschexpertis som tar tid.
Ytteliggare tid kommer behövas om:
– Du tänker skriva allt innehåll själv.
– Du behöver mycket input från vår webbyrå.
Vad är kostar en hemsida (Egentligen)?
Kostnaden för en ny hemsida kan variera rejält, från 0 kronor till 100 miljoner. Hos oss behöver du dock inte oroa dig för höga priser. Nedan har du en uppskattning av vad en hemsida kan kosta hos oss.
En hemsida behöver följande delar:
Design: För oss tar det cirka 20 timmar i snitt att designa en ny hemsida för små och medelstora företag. Då får du suveräna funktioner inom leadsgenerering och designen är fullt optimerad för bättre ranking i Google och Bing. Här utgår vi dock från att du redan har bilder och grafiska element sedan tidigare. Normalt sett ligger denna kostnad mellan 15-25 000 kronor för i snitt 8 landningssidor. Behöver du fler sidor utöver dessa 8, kan du räkna med en kostnad på cirka 1000 kronor per sida.
Content: Även om hemsidan har en störtskön design är det text och bild som får besökaren att konvertera. Många av våra kunder väljer att skriva texterna själva för att spara in en hacka, men vi ser hur de arbetar och sliter med något som tar lång tid och i slutändan inte blir perfekt. Därför har vi en text-avdelning som hjälper kunderna med text och bild. I snitt ligger kostnaden för text på 2 kr per ord, plus en research kostnad på 1500 – 3000kr. Vill du även ha helt egna bilder på företaget i olika miljöer kan du räkna med cirka 500 kr per framtagen bild.
Grafisk Profil (Logotyp, färg och font): För de flesta av våra kunder finns redan en framtagen grafisk profil som vi utgår ifrån när utvecklar hemsidan. Men i vissa fall behövs även denna uppdateras. På det stora hela kan du med ett mindre eller medelstort företag räkna med en extra tilläggskostnad på cirka 10 000-20 000 kronor för att ta fram en ny logo, färg och font, utifrån dina värderingar och behov. Vi har flera samarbetspartners som kan hjälpa dig med detta.
Grafiska element: Personliga och skräddarsydda element och ikoner får din hemsida att stå ut från mängden. Det kan exempelvis vara en bild som beskriver just dina kunders resa när de köper något från dig, eller enkla animationer som får dina hemsida att kännas proffsig. Kostnad för detta varierar enormt beroende på vilka grafiska element, men räkna med en kostnad på cirka 3000 kronor per element.
Kommer jag förlora min ranking?
Enkelt skrivet, NEJ. Våra experter inom SEO och Webbutveckling samexisterar genom att bevara nuvarande ranking eller förbättra den.
Många webbyråer sätter låga förväntningar på trafiken till hemsidan efter lansering. Detta är ofta ett resultat av slarv och förändring av saker som redan fungerar. Vissa webbyråer säger att trafiken kommer minska efter lansering. Det tycker inte vi är sant – snarare tvärtom.
När vi ska designa om en hemsida inkluderas följande:
- Vi bevarar den sökordsrelevans som finns på de bästa organiska sidorna.
- Vi har en dokumenterad strategi för URL-struktur och omdirigeringar.
- Vi bygger hemsidan på en gedigen teknisk grund.
- Det som inte fungerar förändrar vi, det som fungerar behåller vi.
Kontaktinformation
Telefon: 010-204 20 22
Mejl: hello@growy.se
Firmainformation
Go Growy AB
Org. nr: 559258-9898
Integritetspolicy
Adressinformation
317 65, Göteborg
Ostindiefararen 17
254 33, Helsingborg
Drottninggatan 143b
Kunskapsbank
Så ska du annonsera med Google Ads (f.d. Adwords)
Vill du lära dig grunderna inom Google Ads (f.d. Adwords) och få bäst-i-klass tips på hur du tar ditt företag till nya nivåer genom att annonsera på Google? När du läst denna guide kommer du ha en mycket god förståelse i vad Google Ads innebär, varför det är viktigt...
Sökmotoroptimering (SEO) – Den ultimata guiden!
Vill du lära dig grunderna inom SEO [Sökmotoroptimering] eller få best practice tips på hur du tar en hemsida till toppen av sökresultatet under 2022? Här guidar vi dig igenom allt du behöver veta om SEO, hur SEO fungerar samt varför det är ett måste för alla bolag...
Vad är interna länkar?
I denna artikel tar vi upp vad interna länkar är och vilken påverkan dessa länkar har på din SEO. Du får även reda på vad en ankartext är och hur du kan använda interna länkar för att förbättra din ranking i sökresultatet på Google. Vad är interna länkar? Interna...
Vad betyder KPI?
KPI är en förkortning som används i två helt olika sammanhang. I denna artikel tar vi upp vad KPI betyder i båda sammanhangen, men ger en djupare förklaring till vad KPI är inom marknadsföring i allmänhet och SEO, Google Ads och Webbutveckling i synnerhet.Notering:...