Webbanalys
Vill du veta vad som fungerar på din webbplats? Med webbanalys tar vi reda på vad dina besökare gör på webbplatsen.
Letar du efter någon som kan sätta upp spårning på din webbplats? Eller vill du veta vad besökarna gör inne på dina webbsidor? Med webbanalys sätter vi upp avancerad spårning via Google Tag Manager och kopplar mot Google Analytics.
Då kan vi ta reda på vad besökarna gör, analysera resultat och ta fram progressiva utvecklingsförslag på hur din webbplats kan bli bättre. Med en gedigen webbanalys kan du ta datadrivna beslut baserat på tydlig fakta.
Vi är en datadriven byrå med specialister inom webbutveckling, webbanalys, SEO och SEM. Med denna kompetens kan vi ta reda på vad din webbplats genererar, vilken ranking dina sökord har och vilken avkastning dina SEO- och SEM-kampanjer får.
Med rätt webbanalys kan vi även ta reda på vilka åtgärder din webbplats behöver för att ständigt bli bättre. Hittills har inte en enda kund valt att avsluta sitt samarbete med oss, det tycker vi är ett ultimat kvitto på hög kundnöjdhet.
Såhär gör vi:
Målsättningar
Vad är viktigt för dig att veta om dina besökare? Vi genomför ett digitalt möte tillsammans. Där bestämmer vi vad som är viktigt för dig att veta om dina besökare och sätter upp målsättningar för webbplatsen.
Uppsättning
Vilka system och verktyg används för att spåra och analysera data? Vi sätter upp och strukturerar ett flertal analysverktyg. Vi kopplar bl.a. din webbplats till Google Tag Manager, Google Search Console och Google Analytics.
Dashboards
Hur ska du läsa av och förstå vad datan innebär? Vi skapar en skräddarsydd dashboard till dig. Där kan du se hur besökarna integrerar med din webbplats, vilka som uppnår målen och vilka kanaler som presterar.
Rapportering & Utveckling
Varför är datadriven marknadsföring så viktig? Utifrån datan som vi samlar in via våra analysverktyg kan vi se hur din webbplats presterar. Då kan vi ta datadrivna utvecklingsbeslut tillsammans under våra kontinuerliga kvartalsmöten.
Kostnadsfri rådgivning!
Med en digital, kravlös och kostnadsfri rådgivning med våra experter tar vi reda på vilken optimering din webbplats behöver. Vi går även igenom hur din digitala närvaro ser ut i dagsläget och hur du kan jobba framåt för att förbättra din sökoptimering.
Strategi
Alla våra rekommendationer är baserade på data
Digital marknadsföring är en mycket konkurrenskraftig lösning eftersom det går att mäta och spåra allt som sker. Med ex. Google Analytics och SEMrush kan vi mäta hur din webbplats och dina sökord presterar och ta fram nya datadrivna möjligheter.
Vi förespråkar progressiv utveckling för våra kunder. Med webbanalys tar vi ständigt fram nya rekommendationer och presenterar dessa i tydliga rapporter eller digitala kvartalsmöten.
Ett säkert val
Tydliga målsättningar
Med tydliga mål är det enklare att planera och följa upp de resultat vi genererar.
Personlig projektledare
Du får en egen projektledare som sköter all kontakt vid frågor och funderingar.
Rapporter & Uppföljning
Du får rapporter på hur allt går och digitala uppföljningsmöten för utveckling.
Vanliga frågor
Vad är webbanalys?
Med webbanalys samlas det in stora mängder kvantitativ data och statistik genom verktyg som Google Analytics, Google Search Console och SEMrush. Denna datan analyseras sedan för att kunna ta nya beslut kring din marknadsföring online.
Är webbanalys effektivt?
Genom att analysera all data som inkommer inom ramen för webbanalys, kan ditt företag ta nya datadrivna utvecklingsbeslut. Detta är mycket effektivt då ditt företag kan ta beslut baserat på riktig data och se effekterna av det i realtid.
Varför anlita en byrå?
Med en datadriven digital byrå får du tillgång till experter på webbanalys. Dessa experter är ubildade inom analys och vet vilka KPI:er ditt företag ska analysera och hur du ska agera på datan. Samtidigt vet en byrå hur spårning ska sättas upp ochh kopplas mot din webbplats för att webbanalysen ska kunna genomföras.
Varför välja Growy?
Vill du känna dig trygg och prioriterad är Growy rätt byrå för dig. Hos oss slipper du långa bidningstider och höga månadskostnader. Vi består av erfarna specialister som hittills inte tappat en enda kund. Det är ett kvitto på ultimat kundnöjdhet.
Kontaktinformation
Telefon: 010-204 20 22
Mejl: hello@growy.se
Firmainformation
Go Growy AB
Org. nr: 559258-9898
Integritetspolicy
Adressinformation
317 65, Göteborg
Ostindiefararen 17
254 33, Helsingborg
Drottninggatan 143b
Kunskapsbank
Så ska du annonsera med Google Ads (f.d. Adwords)
Vill du lära dig grunderna inom Google Ads (f.d. Adwords) och få bäst-i-klass tips på hur du tar ditt företag till nya nivåer genom att annonsera på Google? När du läst denna guide kommer du ha en mycket god förståelse i vad Google Ads innebär, varför det är viktigt...
Sökmotoroptimering (SEO) – Den ultimata guiden!
Vill du lära dig grunderna inom SEO [Sökmotoroptimering] eller få best practice tips på hur du tar en hemsida till toppen av sökresultatet under 2022? Här guidar vi dig igenom allt du behöver veta om SEO, hur SEO fungerar samt varför det är ett måste för alla bolag...
Vad är interna länkar?
I denna artikel tar vi upp vad interna länkar är och vilken påverkan dessa länkar har på din SEO. Du får även reda på vad en ankartext är och hur du kan använda interna länkar för att förbättra din ranking i sökresultatet på Google. Vad är interna länkar? Interna...
Vad betyder KPI?
KPI är en förkortning som används i två helt olika sammanhang. I denna artikel tar vi upp vad KPI betyder i båda sammanhangen, men ger en djupare förklaring till vad KPI är inom marknadsföring i allmänhet och SEO, Google Ads och Webbutveckling i synnerhet.Notering:...