Sökordsanalys
Med en sökordsanalys tar vi fram relevanta ord eller fraser till din webbplats baserat på sökvolym och konkurrens.
Sökordsanalys är ett strategiskt delmoment inom sökoptimering. Vill du att din webbplats ska ranka på rätt ord och fraser som har hög sökvolym och är relevanta för ditt företag? Då är det viktigt att genomföra en djup och gedigen sökordsanalys.
Om du vill lära dig mer om viktiga strategier och metoder inom sökordsanalys rekommenderar vi vår SEO-guide. Vill du ha hjälp att ta fram rätt ord och fraser baserat på konkurrens, volym och relevans? Då hjälper våra SEO-specialister gärna till!
Såhär gör vi:
Workshop
Vilka ord och fraser är relevanta i din bransch? Vi börjar med att genomföra en kort workshop tillsammans för att få en bakgrund till ditt företag, dina konkurrenter och produkter/tjänster, samt vilka sökord som används i din bransch.
Analys
Hur många söker på dina tjänster/podukter och hur svårt är det att får ranking på dessa ord? I en analys tar vi fram sökord och fraser som är relevanta för din webbplats utifrån volym och konkurrens.
Strategi
Vilka ord och fraser bör du satsa på för att få mer trafik och ökad försäljning? Baserat på din webbplats auktoritet och hur hög konkurrensen är på de sökord vi tagit fram, sätter vi en rimlig strategi på kort- och lång sikt.
Leverans
Hur ska du göra för att få mer trafik till din webbplats? Vi tar fram ett tydligt styrdokument med rekommendationer och strategier baserat på sökord. Detta går vi sedan igenom tillsammans för att undvika frågetecken.
Kostnadsfri rådgivning!
I en digital, kravlös och kostnadsfri rådgivning med våra experter tar vi reda på vilken optimering din webbplats behöver. Vi går även igenom hur din digitala närvaro ser ut i dagsläget och hur du kan jobba framåt för att förbättra din sökoptimering.
Sökstrategi
Varje sökord är en tävling, varje sida är en konkurrent
Sökordsanalysen är starten på din SEO-resa. Med de sökord vi tar fram får du den grundförutsättning som behövs för att konkurrera i sökresultatet. Sedan gäller det att ta fram rätt webbsidor baserat på onpage och öka din auktoritet med hjälp av offpage.
Ett bra SEO-arbete är beroende av flera delmoment. Med oss på Growy får du inte bara en sökordsanalys, du får ett helhetsperspektiv inom SEO, som är baserat på din bransch och ditt nuläge.
Ett säkert val
Tydliga målsättningar
Med tydliga mål är det enklare att planera och följa upp de resultat vi genererar.
Personlig projektledare
Du får en egen projektledare som sköter all kontakt vid frågor och funderingar.
Rapporter & Uppföljning
Du får rapporter på hur allt går och digitala uppföljningsmöten för utveckling.
Vad är sökordsanalys?
Sökordsanalys är ett delmoment inom sökoptimering (SEO). Med en sökordsanalys får du ord/fraser till din webbplats baserat på sökvolym, konkurrens och relevans. Dessa sökord är analyserade och framtagna i konkurrenskraftiga SEO-verktyg.
Är sökordsanalys effektivt?
Sökordsanalysen är ofta det första steget inom sökoptimering (SEO). Om din webbplats optimeras utifrån rätt sökord genereras fler relevanta besökare. Då ökar din konvertering, din trafik och du får en ökad försäljning.
Varför ska jag använda en SEO-byrå?
Med en SEO-byrå får du hjälp med din sökordsanalys. Då slipper du lägga tid och pengar på utbildning, samtidigt som du får tillgång till de dyra SEO-verktyg som byråer ofta använder. En byrå har erfarenhet och vet vilka sökord som funkar för ditt företag och din nuvarande auktoritet. De vet även hur dessa sökord ska implementeras på din webbplats.
Varför ska jag välja Growy?
Vill du känna dig trygg och prioriterad är Growy rätt SEO-byrå för dig. Hos oss slipper du långa bidningstider och höga månadskostnader. Vi består av erfarna SEO-specialister som hittills inte tappat en enda kund. Det är ett kvitto på ultimat kundnöjdhet.
Kontaktinformation
Telefon: 010-204 20 22
Mejl: hello@growy.se
Firmainformation
Go Growy AB
Org. nr: 559258-9898
Integritetspolicy
Adressinformation
317 65, Göteborg
Ostindiefararen 17
254 33, Helsingborg
Drottninggatan 143b
Kunskapsbank
Så ska du annonsera med Google Ads (f.d. Adwords)
Vill du lära dig grunderna inom Google Ads (f.d. Adwords) och få bäst-i-klass tips på hur du tar ditt företag till nya nivåer genom att annonsera på Google? När du läst denna guide kommer du ha en mycket god förståelse i vad Google Ads innebär, varför det är viktigt...
Sökmotoroptimering (SEO) – Den ultimata guiden!
Vill du lära dig grunderna inom SEO [Sökmotoroptimering] eller få best practice tips på hur du tar en hemsida till toppen av sökresultatet under 2022? Här guidar vi dig igenom allt du behöver veta om SEO, hur SEO fungerar samt varför det är ett måste för alla bolag...
Vad är interna länkar?
I denna artikel tar vi upp vad interna länkar är och vilken påverkan dessa länkar har på din SEO. Du får även reda på vad en ankartext är och hur du kan använda interna länkar för att förbättra din ranking i sökresultatet på Google. Vad är interna länkar? Interna...
Vad betyder KPI?
KPI är en förkortning som används i två helt olika sammanhang. I denna artikel tar vi upp vad KPI betyder i båda sammanhangen, men ger en djupare förklaring till vad KPI är inom marknadsföring i allmänhet och SEO, Google Ads och Webbutveckling i synnerhet.Notering:...