Sökannonsering
Med sökannonsering syns du högst upp i sökresultatet när någon söker efter dina tjänster/produkter.
Sökannonsering i Google eller Bing är en effektiv lösning inom SEM. Vill du ha topp-placeringar i det köpta sökresultatet i världens största sökmotorer? Med sökannonsering kan du få det redan idag, och du betalar bara för klicken in till din webbplats.
Vill du lära dig mer om hur du strukturerar en annonskampanj i Google Ads? Då rekommenderar vi vår guide inom Google Ads Annonsering. Vill du att någon hjälper dig med sökannonsering? Då hjälper våra SEM-specialister gärna till!
Såhär gör vi:
Sökordsanalys
Vilka ord och fraser söker dina potentiella kunder på? Vi börjar med att analysera ord och begrepp som går att relatera till dina produkter/tjänster. Då får vi fram sökord som genererar trafik och kunder.
Annonstexter
Hur ska dina annonser vara formulerade för att attrahera fler klick? Utifrån bäst-i-klass tekniker tar vi fram säljande texter som genererar klick. Med rätt textstruktur förbättras även ditt kvalitetsresultat.
Kontostruktur
Hur ska ditt annonskonto struktureras för att få ett bra utgångsläge? Utifrån analysen strukturerar vi ditt annonskonto. Då blir kontot enklare att navigera, vilket leder till bättre optimeringsmöjligheter.
Optimering
Vad händer när annonserna gått live? När annonserna är live optimerar vi kontot för att ständigt nå bättre resultat. Vi samlar samtidigt in data, analyserar och gör nya datadrivna utvecklingsbeslut.
Kostnadsfri rådgivning!
I en digital, kravlös och kostnadsfri rådgivning med våra experter tar vi reda på vilken lösning din webbplats behöver. Vi går även igenom hur din digitala närvaro ser ut i dagsläget och hur du kan jobba framåt för att förbättra din sökmarknadsföring.
Strategi
Vår sökannonsering bygger på bäst-i-klass strategier.
Inom sökannonsering är det ett progressivt arbete som leder till bättre resultat. Genom att gå ut brett med många annonser hittar vi de format och sökord som bidrar till högre konvertering. I slutändan minskar kostnaderna för varje månad och resultaten förbättras.
Vi kombinerar samtidigt sökannonsering med SEO och webbutveckling för att förbättra dina annonsers kvalitetsresultat. Då minskar kostnaderna och konverteringen ökar ytterligare.
Ett säkert val
Tydliga målsättningar
Med tydliga mål är det enklare att planera och följa upp de resultat vi genererar.
Personlig projektledare
Du får en egen projektledare som sköter all kontakt vid frågor och funderingar.
Rapporter & Uppföljning
Du får rapporter på hur allt går och digitala uppföljningsmöten för utveckling.
Vanliga frågor
Vad är sökannonsering?
Med sökannonsering, även kallat betala-per-klick-annonsering (PPC) dyker du upp med en textannons i det köpta (motsvarighet till organiska) sökresultatet på sökmotorer som Google och Bing, när någon söker efter dina utvalda sökord. Vill du ha djupare information om sökannonsering rekommenderar vi vår guide om Google Ads Annonsering.
Är sökannonsering effektivt?
98% av Sveriges befolkning har tillgång till internet, av dessa använder 93% Google. Med sökannonsering kan du dyka upp högst i sökresultatet på Google när någon av dessa söker på dina tjänster/produkter. Därför är sökannonsering en av de mest effektiva marknadskanaler som finns.
Varför ska jag använda en SEM-byrå?
Med en SEM-byrå får du effektiv hjälp med din sökannonsering. En byrå har utbildade SEM-specialister som sköter om dina annonser, ständigt optimerar och analyserar för att nå nya datadrivna utvecklingsmöjligheter. Välj en SEM-byrå som är Google partner, då får du hjälp av specialister som har erfarenhet och dokumenterad kunskap.
Varför ska jag välja Growy?
Vill du känna dig trygg och prioriterad är Growy rätt SEM-byrå för dig. Hos oss slipper du långa bidningstider och höga månadskostnader. Vi består av erfarna SEM-specialister som hittills inte tappat en enda kund. Det är ett kvitto på ultimat kundnöjdhet.
Kontaktinformation
Telefon: 010-204 20 22
Mejl: hello@growy.se
Firmainformation
Go Growy AB
Org. nr: 559258-9898
Integritetspolicy
Adressinformation
317 65, Göteborg
Ostindiefararen 17
254 33, Helsingborg
Drottninggatan 143b
Kunskapsbank
Så ska du annonsera med Google Ads (f.d. Adwords)
Vill du lära dig grunderna inom Google Ads (f.d. Adwords) och få bäst-i-klass tips på hur du tar ditt företag till nya nivåer genom att annonsera på Google? När du läst denna guide kommer du ha en mycket god förståelse i vad Google Ads innebär, varför det är viktigt...
Sökmotoroptimering (SEO) – Den ultimata guiden!
Vill du lära dig grunderna inom SEO [Sökmotoroptimering] eller få best practice tips på hur du tar en hemsida till toppen av sökresultatet under 2022? Här guidar vi dig igenom allt du behöver veta om SEO, hur SEO fungerar samt varför det är ett måste för alla bolag...
Vad är interna länkar?
I denna artikel tar vi upp vad interna länkar är och vilken påverkan dessa länkar har på din SEO. Du får även reda på vad en ankartext är och hur du kan använda interna länkar för att förbättra din ranking i sökresultatet på Google. Vad är interna länkar? Interna...
Vad betyder KPI?
KPI är en förkortning som används i två helt olika sammanhang. I denna artikel tar vi upp vad KPI betyder i båda sammanhangen, men ger en djupare förklaring till vad KPI är inom marknadsföring i allmänhet och SEO, Google Ads och Webbutveckling i synnerhet.Notering:...